Wymiana ekspandera na protezę

Na czym polega i jaki jest cel?

Najpopularniejszą metodą rekonstrukcyjną piersi po zabiegu mastektomii jest wszczepienie silikonowego implantu. Zdarza się, że rekonstrukcja wykonywana jest w dwóch etapach. Pierwszym z nich jest umieszczenie podmięśniowo ekspandera, czyli tzw. rozprężacza tkankowego, służącego do rozciągnięcia skóry piersi, aby w następnym etapie rekonstrukcji, możliwe było wszczepienie protezy piersi. Zabieg wykonuje się w znieczuleniu ogólnym. Początkowo wszczepiany jest w niewielkim stopniu wypełniony ekspander, który po zagojeniu ran pooperacyjnych, w warunkach ambulatoryjnych, dopełniany jest solą fizjologiczną do pożądanej objętości w odstępach 2-3 tygodniowych. Dopełnianie roztworem soli fizjologicznej odbywa się poprzez nakłucie cienką igłą skóry nad ekspanderem i zazwyczaj nie jest bolesne. Drugim etapem rekonstrukcji implantem jest wymiana ekspandera na protezę (silikonowy implant). Następuje to zazwyczaj po ok. 3-6 miesiącach od pierwszego etapu rekonstrukcji, po tym czasie skóra zazwyczaj jest już wystarczająco rozciągnięta na ekspanderze. Procedura wymiany nie jest skomplikowana, odbywa się podczas zabiegu w znieczuleniu ogólnym. W trakcie zabiegu możliwa jest ewentualna korekta położenia implantu, gdy doszło do przemieszczenia ekspandera.

Hospitalizacja

Pacjentka zostaje wypisana ze szpitala najczęściej na drugi dzień po operacji. Przed zastosowaniem znieczulenia ogólnego zbadane muszą zostać: grupa krwi, morfologia, układ krzepnięcia, elektrolity, mocznik, kreatynina, EKG + RTG klatki piersiowej.

Jak mogę umówić się na wizytę?

Napisz

Aby umówić się na wizytę, prosimy o kontakt z działem koordynacji Pacjenta pod numerem +48 696 170 004 lub za pośrednictwem adresu email: kontakt@breastclinic.pl.

Możesz również skorzystać z bezpłatnej konsultacji online. Chętnie przeanalizujemy Twoją historię medyczną oraz odpowiemy na wszystkie pytania.