Diagnostyka w BREAST CLINIC

Profesjonalna, rzetelna diagnoza jest pierwszym i jednym z najważniejszych etapów leczenia nowotworów piersi. Bardzo ważne jest określenie przez specjalistów stadium choroby oraz jej typu. Należy wiedzieć, że pojęcie nowotworu piersi obejmuje wiele różnych zmian. Jedną z nich jest rak piersi, najczęściej rozpoznawany nowotwór złośliwy u kobiet w Polsce. W zależności od typu i stadium choroby, lekarze zaproponują odpowiednią metodę leczenia, która będzie najbardziej właściwa dla Pacjentki. Dlatego kluczowa jest prawidłowa diagnostyka raka piersi, ponieważ to od niej zależeć będzie dalsze leczenie.

BREAST CLINIC Centrum Leczenia Chorób Piersi oferuje swoim Pacjentkom jednodniowe pakiety diagnostyczne. Pacjentka podczas jednej wizyty w Klinice jest poddawana kompleksowej, profesjonalnej diagnostyce w kierunku raka piersi.

Test BRCA

BRCA1/BRCA2

Rak piersi jest najczęstszym nowotworem kobiet na całym świecie. W Polsce rocznie notuje się około 12 000 nowych przypadków. Nosicielki mutacji w genach BRCA1 i BRCA2 są szczególnie narażone na zachorowanie na raka piersi. Niestety rak piersi (podobnie jak rak jajnika) może przez długi czas rozwijać się bezobjawowo lub objawy są nieswoiste. Dlatego bardzo ważna jest profilaktyka nowotworowa, pozwalająca na wczesne wykrycie choroby, kiedy jest ona uleczalna w 80%.

Czynniki ryzyka raka piersi

W ciągu ostatnich 30 lat zostało przeprowadzonych wiele badań na temat czynników ryzyka raka piersi. Choć w dalszym ciągu nie są znane przyczyny zachorowalności na ten nowotwór, to wiemy, że najważniejszym czynnikiem ryzyka, w przypadku predyspozycji do zachorowania na raka piersi i raka jajnika, są czynniki genetyczne.

Dlaczego mutacje genów zwiększają ryzyko zachorowania?

Genetyczną przyczyną dziedzicznej formy raka piersi i jajnika są mutacje w genach BRCA1 i BRCA2. Białka kodowane przez te geny uczestniczą w ważnych procesach komórkowych, takich jak: naprawa DNA innych genów i regulacja transkrypcji w odpowiedzi na uszkodzenia DNA, zapobiegając w ten sposób transformacji nowotworowej. Białka kodowane przez geny BRCA1 i BRCA2 są konieczne dla zachowania stabilności chromosomów, co chroni genom przed uszkodzeniami, oddziałują też z wieloma innymi białkami uczestniczącymi w naprawie DNA i procesie apoptozy.

Testy

Wcześnie wykryta choroba nowotworowa piersi jest wyleczalna w 80%. Dlatego testy wykrywające genetyczne predyspozycje do zachorowania na raka piersi i jajników powinny być standardem w nowoczesnej profilaktyce nowotworowej.

Test BRCA to badanie genetyczne, które wykonywane jest na podstawie wymazu z policzka.

Dzięki wykonaniu testu BRCA1/BRCA2 możesz określić, czy znajdujesz się w grupie osób obciążonych genetycznymi predyspozycjami do zachorowania na nowotwór piersi i jajników. Test jest bezpieczny, nieinwazyjne i proste w wykonaniu.

Jednodniowy pakiet diagnostyczny

W naszej klinice oferujemy jednodniowy pakiet diagnostyczny, w którego skład wchodzą:

• Konsultacja Radiologa
  • USG piersi
  • Mammografia

Cały pakiet realizowany jest podczas jednej wizyty w klinice, co znacznie obniża towarzyszący stres.

Biopsje

Jeśli w wyniku konsultacji zajdzie wskazanie, podczas tej samej wizyty możliwe będą:

• Biopsja gruboigłowa piersi pod kontrolą USG
  • Biopsja cienkoigłowa węzłów chłonnych pod kontrolą USG

Jak mogę umówić się na wizytę?

Napisz

Aby umówić się na wizytę, prosimy o kontakt z działem koordynacji Pacjenta pod numerem +48 696 170 004 lub za pośrednictwem adresu email: kontakt@breastclinic.pl.

Możesz również skorzystać z bezpłatnej konsultacji online. Chętnie przeanalizujemy Twoją historię medyczną oraz odpowiemy na wszystkie pytania.